Trakcijske baterije
Za razliku od starter baterija, trakcijska baterija, zbog svojih karakteristika, ima drugačiju namjenu. Dok starter baterije uglavnom služe za startno pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem, paljenje ili osvjetljenje, trakcijske baterije namijenjene su proizvodnji određene električne energije u određenom vremenu. Stoga se trakcijske baterije najčešće koriste kao baterije za vozila na električni pogon gdje imaju i najširu primjenu. Trakcijske baterije pogone električne motore za pokretanje viličara ("viljuškara"), električnih kolica, dizalica, motocikala, automobila, brodova na električni pogon, turističkih vozila i slično. Konstrukcija trakcijskih baterija omogućava relativno dugačko pražnjenje relativno velikom strujom, dakle trajno opskrbljuje trošila energijom.
Za trakcijske baterije koje se koriste u električnim vozilima karakteristično je da se uglavnom koriste u redovitim ciklusima (preko dana se troše, a pune se preko noći). Trakcijske baterije stoga imaju dugi vijek trajanja te mogu izdržati 6 do 7 godina, ili oko 1200 do 1500 ciklusa (punjenje/pražnjenje). S obzirom na kemijsku podlogu, postoji više vrsta trakcijskih baterija, no zbog dostupnosti i cijene još su uvijek najčešće u upotrebi trakcijske baterije na bazi olova i kiseline.
Trakcijske baterije sastoje se od više baterijskih članaka koji se međusobno povezuju unutar zajedničkog kontejnera. Količina, snaga i svi drugi parametri izračunavaju se, a proizvodnja trakcijskih baterija provodi se prema potrebnim zahtjevima namjene i dimenzijama prostora za smještaj baterije.
Po tehnolgiji izrade, trakcijske baterije s obzirom na elektrolit mogu biti:
-
VRLA-GEL, s elektrolitom u želatinoznom stanju, bez održavanja
-
VRLA-AGM, s elektrolitom apsorbiranom u separatoru koji dijeli olovne ploče, bez održavanja
-
S "klasičnim tekućim" elektrolitom, potrebno je održavanje
.